Podpořte svou imunitu v těhotenství

od PTC

Není sporu o tom, že gravidita je skutečně „jiný stav“. V těle budoucí maminky nastává mnoho změn. Hladina hormonů je nestabilní, tělo matky se mění a následně s tím slábne i obranyschopnost. Budoucí maminka najednou stává víc náchylná na nemoci, obzvlášť v období viróz. Chránit se i v požehnaném stavu není žádná velká věda, stačí dodržovat základní pravidla a není se čeho bát.

Přirozené oslabení imunity

Je třeba mít na mysli, že plod je pro ženské tělo něco cizího, protože z části má genetický kód otce. Kdyby imunita fungovala tak jako před otěhotněním, obranné mechanizmy by zárodek zahubily a následně by došlo k přerušení těhotenství. Protože pro přírodu je rozmnožování k zachování rodu nezbytné, zařídila to tak, že přirozeně sníží obranyschopnost matky, a tím umožní plodu se dovyvinout. Díky tomu jsou těhotné ženy náchylnější k nepříznivým vnějším vlivům.

Nezapomínejte na pohyb

Pohyb určitě vždy přizpůsobte svému aktuálnímu stavu. Pokud vám to tělo dovolí, zajděte si na kurz jógy či těhotenského cvičení do některého z menších studií nebo si zacvičte doma. Na internetu je mnoho videí a kurzů právě pro těhotné. Vhodné je i plavání. Pokud se necítíte na žádnou velkou aktivitu, obyčejná procházka na čerstvém vzduchu také udělá zázraky.

Doplňujte vitamíny

Aby tělo mělo dostatek síly a miminko se správně vyvíjelo, je třeba dbát na pestrou stravu, hlavně přísun vitamínu C. Nejvíce ho najdete v syrovém ovoci a zelenině. Ideální jsou citrusy, jablka, paprika, zelí, zelená zelenina a čerstvé bylinky. Perfektní je i šípek či rakytník, ať už jako čaj nebo sirup. Pakliže vám to zažívání dovolí, zařaďte do svého jídelníčku i česnek a fermentovanou zeleninu.

Jestli některé vitamíny nepřijímáte přirozeně ze stravy, máte na některé potraviny intoleranci, omezujete třeba maso či mléko, zkuste zařadit vitamínové doplňky, ale vždy se raději poraďte s lékařem.

S ohledem na své zdraví mějte na mysli, že spousta léků je v těhotenství zakázána nebo povolena pouze v některých trimestrech. Většina z nich jsou na přírodní bázi, přičemž samotné léčení vyžaduje mnohem delší dobu, než jsme u běžných lécích zvyklí. Pokud vás nachlazení přeci jen přepadne, uvařte si zázvorový čaj a bez výčitek zalezte do postele. Odpočinek je v tomto případě jeden z nejlepších léků.

Omezte návštěvy

Nejúčinnější je prevence. Vyhýbejte se místům s větší koncentrací lidí. Omezte akce jako třeba koncerty či divadelní představení. Velké nákupy v supermarketech můžete přenechat tatínkovi, docela jistě se i tato akce obejde bez vás a vy budete mít čas pro sebe. V období viróz a nachlazení se ujistěte, že i známí, kteří se za vámi chtějí podívat, nebo ke kterým se naopak chystáte vy, jsou zdraví a nehrozí od nich nakažení. Buďte na sebe opatrné a myslete na to, že už nejde jen o vás.

ilustrační foto pixabay.com

Podobné články

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. V opačném případě přejděte v prohlížeči do anonymního režimu. OK Více informací

Cookie